Get Paid To Promote, Get Paid To Popup, Get Paid Display Banner

Wednesday, December 30, 2009

selamat tahun baru 2010, selamat tinggal 2009

Salam sejahtera anda semua,

Bila tiba di penghujung tahun ni, salah satu tema yang pasti hot ialah mengenai azam tahun baru. Dimana-mana pun orang berbicara mengenai azam kan.. Orang nama 'Azam' pasti akan glamer time-time ni kan : )

Sebelum kita membuat azam baru, elok kita nilaikan dulu pencapaian azam kita pada tahun yang lepas. Tahun ni (2009) saya berazam untuk menjana pendapatan
4 angka melalui internet biz sebelum bulan ogos 2009.Tapi, saya rasa azam tersebut telah gagal kerana sampai sekarang pun belum tercapai, hehe... Bagi saya, kegagalan
ini bukanla satu titik noktah, tetapi satu PENGAJARAN yang berguna sekali. Tanpa kegagalan ni, mungkin saya akan lebih gagal lagi!

Itu adalah sedikit kisah 'boring' saya, bagaimana pula dengan anda semua? Bagaimana dengan tahap pencapaian anda? Apa pula azam anda yang seterusnya?

Saya ada sedikit tips untuk membantu anda dalam membuat azam. Yang pertama, matlamat azam tu mesti jelas, spesifik dan realistik. Yang kedua, mesti disertakan dengan tempoh atau time frame untuk mencapai azam tersebut. Contohnya begini ;

' Saya berazam untuk menjana sekurang-kurangnya RM1000 sebulan melalui affiliate CPA sebelum bulan June 2009 'Ini adalah sekadar contoh dan merupakan azam saya yang
sebenar untuk tahun 2010 nanti : ).

Membuat azam sebenarnya adalah satu perkara yang minor sahaja kerana langkah demi langkah yang seterusnya adalah yang lebihmencabar dan paling sukar sekali. Betul tak?

Walau apa pun, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk ucapkan selamat tahun baru 2010 dan semoga anda semua akan lebih berbahagia dan murah rezeki di tahun hadapan.

Seja o primeiro a comentar

Post a Comment

Kewangan Peribadi ©Template Blogger Green by Dicas Blogger.

TOPO